Jeg er avhengig…

Når man har bestemt seg for å kjøpe én ny neglelakk, og blir stående foran Essie hyllen på H&M i over tjue minutter, vil jeg definere det som å ha et lite problem…

Litt etter litt har jeg utviklet et behov for stadig nye farger og merker på neglelakk. At jeg har tynne, sprø og flisete negler er ingen hindring. Jeg har nemlig lært meg å bruke base coat og topplakk (det hjelper), og takket være Astrids neglelakkblogg (jepp, den finnes og du kan besøke den her), så har jeg kjøpt en superdupertopplakk gjennom Ebay. Den heter “Seche Vite” og kan males over neglelakken som ennå ikke er tørr. La Seche Vite virke i noen minuter så blir lakken tjukkere, hardere og mer motstandsdyktig.

 

Uansett; jeg stod nå der i butikken og nølte i nesten en halvtime. Enda jeg egentlig bare ville hjem og spise middag. Etter å ha tatt meg selv i å nøle foran hyllen, usikker på hvilken farge som var finest, er det kanskje på tide å innse at man burde stoppe og la avhengigheten gå hit, men ikke lenger?

(Eller kjøpe med hele fargespekteret slik at man slipper å stå i butikken så lenge at betjeningen tror man putter lakken i lomma fremfor å betale for den…)

6 kommentarer
    1. hehehehe — jeg kjenner meg igjen i denne problemstillingen ja, uten tvil! Og jeg heier naturligvis på siste alternativ; ta med hele gjengen og inviter heller venniner på neglelakking, så man føler litt bedre samvittighet for å få brukt all denne neglelakken.
      Så gøy du har funnet inspirasjon på bloggen min 🙂 Lenken er her, om andre er interessert; http://neglelakklykke.blogspot.com
      Forresten – ble det Essie-fargen som er avbildet i innlegget? Lekker!

    2. AstridVU: Jepp, denne gangen ble det den grønne fargen “Navigate her”. Og det var aller mest på grunn av navnet… Har også “tart deco” (nydelig aprikos som er blitt en favoritt. Har hatt samme farge på i en uke nå) og “Jamaica me crazy”, en dyp lilla med litt shimmer. Ikke bare er fargene supre, men navnene er jo überkule også 😀 Og med topplakken som du anbefalte (Seche Vite) så holder Essie faktisk et par dager før den begynner å flasse. Ikke så galt til å være et rimelig merke 🙂

    3. hahah, ikke lett å bestemme seg alltid. Jeg takler ikke ha på neglelakk og begynner bare å pelle den bort – men jeg vurderer om jeg skal kjøpe ting eller ikke, kjempelenge.. stakkars de jeg er med.. haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg