Facebook lanserer Slingshot


I dag lastet jeg ned Slingshot, Snapchat-utfordreren fra Facebook. Dessverre har jeg kun en venn på lista ennå, men jeg kunne gjerne tenkt meg flere og da begynte jeg å lure på hvordan man adder kontakter… 

I begynnelsen ser det ut til at man trenger å være venner på Facebook eller ha folk i kontaktlisten sin, men leter man litt kan man adde brukere ved å legge til brukernavn. Man trenger altså ikke å være venner på Facebook, eller ha mobilnr til andre lagret i kontaktlista for å dele Slingshots med hverandre.
Akkurat som på Snapchat kan man finne andre ved å lete etter brukernavnet deres, men funksjonen var litt vrien å finne på første forsøk. Om du har lyst til å legge til brukere på Slingshot ved å benytte brukernavn gjør du slik:

I kameramodus “svosjer” du nedover med fingeren på høyre side av skjermen: 

Da dukker det opp et felt som viser dette: 

På høyre side kan du søke etter brukernavn på Slingshot (i mitt tilfelle er det Kjersti)

På venstre side kan du justere innstillinger. Feks få Slingshot til å lagre bildene du sender til kamerarullen din automatisk. (Slingshot lagrer ikke videoer og bilder du mottar)

For å kunne åpne et bilde (eller en video) du mottar må du sende et tilbake. Ergo navnet Slingshot. (På norsk betyr det sprettert)

Du finner appen på www.sling.me og i AppStore. Foreløpig er Slingshot kun tilgjengelig i den amerikanske AppStore, men det er lov å legge til norske mobilnumre under registrering så den kommer nok snart i “vår” AppStore også.

Hva synes du om Facebooks Snapchatkonkurrent? Er det “liv laga”?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg