Roser er røde…

Eller rosa, lilla og hvite… Visste du at blomstene taler et eget språk? Blomsterspråket er viden kjent men ikke alle vet hva fargene betyr. Her er en liten oversikt:

Rød: Jeg lengter etter deg
Mørkerød: Jeg venter på deg
Rosa: Jeg er forelsket i deg og lover deg troskap
Orange: Jeg er din venn
Gul: Du er solen i mitt liv
Hvit: Jeg tror på din kjærlighet og jomfruelighet
Lilla: Jeg ønsker deg lykke og hell

Blå: Jeg lover å bli ved din side til døden skiller oss
Bukett: Rød, hvite og blå blomster betyr å fri

Det er ikke bare fargen som spiller noen rolle, også antallet har visst en stor betydning:

1 Du er alt for meg.
2 Jeg vil reise bort med deg.
3 Jeg vil treffe deg igjen og ha en fremtid sammen med deg.
4 Jeg respekterer deg og takker deg.
5 Jeg vil gjøre alt for deg.
6 Jeg tror ikke på dine løfter.
7 Jeg elsker deg.
8 Jeg er din inntil døden skiller oss.
9 Jeg vil være alene med deg.
10 Vil du gifte deg med meg?

6 kommentarer

Siste innlegg