Å trene på Power Plate


Jeg har jo vært veldig skeptisk til hvordan dette fungerer. Og ettersom jeg ikke har trent (i det hele tatt) på lenge er det umulig for meg å bedømme resultatet av den ene treningen i går. Jeg er definitivt støl. Ikke så støl som jeg trodde, men så fikk jeg også bare en “innkjøringstime” i går. Det vil si at jeg gjorde alle øvelse (bortsett fra èn) i bare 30 sekunder. De som har vært der en stund trener i 60 sekunder på hver øvelse. (Stakkars mennesker…)

Og det gjorde vondt. Helt forferdelig vondt. Men allikevel var det så raskt gjort at jeg satt igjen som et spørsmålstegn etterpå. Jeg er vant til å repetere kjedelige (og harde) øvelser til det kjedsommelige. Men det fantastiske med Power Plate er at man som regel kun kjører hver øvelse EN gang. Og da rekker man jo ikke å bli lei heller. Fantastisk!

Vi begynte treningen med å tøye ut på maskinen. Så satte vi i gang med oppvarming. (Å bli varm på disse maskinene var superraskt gjort, ettersom vibrasjonene gjør at selv de minste musklene) Vi kjørte noen stepøvelser (slitsomt) push ups (tungt, men overkommelig) løfrig av vekter (armene ble som sirup) og så tok vi noen dips (og da brøyt kroppen min nesten sammen) Etter alle øvelsene brukte vi vibrasjonsplaten til å massere lår, rumpe og legger. Goodbye cellulites!!

Fy søren så deilig!!
Jeg kjøpte jo dette rabattkortet (6 treninger til kr 399) og skal ut på treningen igjen i dag. Har booket meg inn på time igjen på torsdag så nå er jeg i gang! Jeg anbefaler alle å ta en prøvetime på Feeling Great, men jeg vil nok anbefale å teste det ut mer enn èn gang før man signer seg opp for flere år av gangen. Jeg vet ennå ikke om dette er treningen for meg, så jeg skal teste ut 6 ganger til før jeg bestemmer meg om jeg skal bli “fast inventar” eller ikke.

Om du har lyst til å teste ut Power Plate kan jeg anbefale Feelling Great. (Så lenge ikke så mange begynner, jeg vil gjerne fortsette å få plass på timene) 😉

Resultater?
Ja, det tror jeg nok at alle får. Så lenge man trener Power Plate regelmessig (to-tre ganger pr uke), beveger seg litt i tillegg og tenker over hva man dytter i munnen, tror jeg dette kan være tingen. Jeg har målt meg selv (men ikke veid meg) og jeg skal måle meg igjen om to uker. Da har jeg trent 7 ganger og bør merke bittelitt ihvertfall. Tror jeg. Håper jeg…

Snakket med en jente der i går. Hun hadde gått ned rundt 15 kg og hun så de kjappeste resultatene de to første månedene. Det er nesten så jeg allerede gleder meg til høsten! 😉


Her trener Kine biceps. (Hun gjør “dips” som jeg skrev om lenger opp) Det var hun som fikk meg med på treningen 🙂
Bildet er lånt fra Feeling Great.


Og nei, jeg er ikke sponset av Power Plate eller Feeling Great på noe som helst vis. (Selv om det ville vært hyggelig) Meningene er mine egne og det er ingen som har påvirket meg i den ene, eller andre retningen 🙂

5 kommentarer

Siste innlegg