Da har jeg tatt det første skrittet…

Og nei, jeg snakker ikke om sex og sånt nå. En venninne har nemlig rost Power Plate trening opp i skyene, i dag sendte hun meg en mail med et intro tilbud til Power Plate trening på Fornebu. Og jeg var solgt. Rettere sagt så ble kupongen solgt. Til meg. Og nå gruer jeg meg veldig.

Ettersom jeg er skeptisk til “vidunderlige” treningsmetoder har jeg en viss tilbakeholden følelse for hele greia. Men “vidunder” trening er bedre enn “ingen” trening. Og jeg har bedrevet “ingen” trening i over et år. Og det merker jeg på meg selv og på klærne. Jeg trives ikke lenger og da er det jo på tide å ta tak for å gjøre noe med det.
Hei Power Plates!

Power Plate trening er kort fortalt en treningsform som gjøres på vibrerende maskiner (Ikke vaskemaskiner… hø hø), denne motstanden som vibrasjonene gir skal vissnok gjøre treningen mer effektiv. Jeg har ikke trent seriøst på mange år så jeg vet at jeg blir sliten av å løpe opp trappene til jobben.

Så hva sier Feeling Great om Power Plate trening?
“Powerplate er akselerasjonstrening som stimulerer kroppens egen respons til vibrasjoner. Vibrasjonene sender bølger av energi gjennom kroppen og gjør at musklene trekker seg sammen mellom 25 og 50 ganger pr. sekund. En 25 minutters treningsøkt, 3 ganger i uken vil gi en drastisk forbedring i muskelstyrke”

Akselerasjonstrening på en Power Plate maskin gir vissnok en rekke fordeler:

  • En umiddelbar forbedring av blodsirkulasjonen (sikkert fornuftig)
  • økt muskelstyrke og utholdenhet (høres bra ut)
  • økt fleksibilitet og bevegelse i ledd (kama sutra, here I come!)
  • reduksjon i cellulitter (ja takk, det trenger jeg virkelilg!)
  • reduserte smerter og stivhet (ja takk til den også)
  • økt forbrenning og mindre stress (ja takk og ja takk)

Etter å ha lest dette (og ettersom venninna mi maser sånn) så har jeg faktisk bestemt meg for å teste det ut. Jippi!? Kupongen er kjøpt på Oohgle og kostet 399 kroner for 6 treningsøkter med instruktør. Du finner tilbudet her, men vær kjapp for det varer kun i èn dag!

Kanskje vi sees på Feeling Great på Fornebu da?

7 kommentarer

Siste innlegg