Dette mener han egentlig…

Noen ganger sier han ting han ikke mener, kun for at du skal holde kjeft…

Du hører hva han sier, men er det egentlig det han mener? Nei, faktisk ikke. Her er en liten oversettelse til noe av det du trenger for å forstå ham bedre. Slik kan dere kanskje unngå unødvendige kommentarer og krangler..?

Han sier: Gjør det du vil.
Han mener egentlig: Jeg liker det ikke, men du gjør det vel likevel, så sett i gang.
Da bør du si: Her er noen muligheter som jeg syns er greie, kan ikke du velge den du liker best?

Hvorfor dette virker: Menn blir frustrerte hvis de må diskutere ulike valg igjen og igjen. På denne måten kan han avslutte den endeløse diskusjonen, selv om du egentlig har forelagt løsningene allerede.

Han sier: Jeg er lei av å krangle.
Han mener egentlig: Du prøver å få meg enig med deg, og det blir jeg ikke.
Da bør du si: Jeg vil ikke at du bare skal si noe, kan du ikke fortelle meg hva du mener.

Hvorfor dette virker: Han vil være mer åpen for å si sin egentlige mening hvis han skjønner at du ikke har en skjult agenda.

Han sier: Jeg bryr meg ikke.
Han mener egentlig: Jeg er irritert, og å snakke om dette nå fører ingen steder.
Da bør du si: OK, men dette er viktig for meg. Kan vi snakke om dette en times tid etter frokosten i morgen?

Hvorfor dette virker: Store diskusjoner er mindre skremmende når de skal foregå innenfor et gitt tidspunkt og på formiddagen er hjernen best til å ta til seg informasjon. 

Han sier: Samme det.
Han mener egentlig: Du snakker for mye, du hører ikke etter, og jeg mister fokus her.
Da bør du si: Du har rett, jeg gjentar meg selv. Kan ikke du heller fortelle meg hva du syns.

Hvorfor dette virker: Du er kanskje ikke enig med ham, men hvis han føler at du hører etter, vil dere komme nærmere hverandre…

Vet du om noen andre ting menn sier som de egentlig ikke mener…? (Og da snakker jeg ikke om “jeg elsker deg”) 😉

 

10 kommentarer
    1. Nei, men man kan vel ta for seg kvinnedyr i samme slengen.
      “Jeg er ikke sur” – Forbered deg til en natt på sofaen
      “Vær helt ærlig om ….” – Si akkurat det jeg vil høre
      “Ja” – Nei
      “Nei” – Ja
      “Kanskje” – Nei
      Og listen bare fortsetter 🙂

    2. Jeg har erfaring med at dama magasiner tar HELT FEIL når det kommer til slike ting. Spesielt hva men synes er sexy spalter o.s.v.
      Sto i dameblad at hvis man gir sin kjære en hva skal vi kalle det ja en blow job om morgenen så han våkner synes guttene dette er helt fantastisk. Noe en kamerat har pratet mye om før da han hadde en dame som gjorde dette! Han syntest dette var helt forferdelig. For om morgenen blir den stor (morgen stå) ikke fordi han blir kåt. Å det er vist rart og ekkelt.
      Ikke vet jeg, men jeg ser jo logikken i det. Hehe

    3. Greit med noen tips, sånn i tilfelle. Jeg har hørt et par ganger “Gjør det du vil”, men har jo skjønt at jeg ikke alltid kan, så har alltid noen andre forslag i tillegg 🙂

    4. Stemmer ikke helt alle de der. Tror den siste i listen stemmer best, men likevel ikke helt. Finnes nok noen menn der ute som er anderledes enn de fleste. Jeg bryr meg ikke så mye, men det er slike type tekster som er med på å bevare kjønsskillet i samfunnet. Uansett, ikke ta denne listen for gitt, noen menn mener det når de sier at de ikke bryr seg, men da i større omfang enn enkeltsituasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg