Er du blitt dumpa på Facebook?

"Digital dumping" tar vissnok snart over markedet for å slå opp med kjæresten. Enormt mange mennesker velger, absurd nok, å avslutte et forhold gjennom digitale medier som epost og sosiale medier som Facebook…

En undersøkelse viser at hele 34 % av utvalget har gjort det slutt med partneren  med en epost, 13 % har avsluttet forholdet ved å skifte status fra partner til singel på Facebook (uten å fortelle det til partneren først) og hele 6 % har fortalt det gjennom den sosiale tjenesten Twitter.

Resten hadde gjort det slutt på den tradisjonelle måten,  ansikt til ansikt (38 %) og over telefonen (8 %) 

Er det feig å bruke digitale medier for å slå opp?

Mange mener at denne måten er ofte enklere, kjappere og man unngår misforståelser? Men er det riktig?

13 kommentarer
    1. Asså, stort feigere enn det blir det jo ikke! Man kan ikke slå opp “elektronisk”! Man må jo snakke samme nom et så alvorlig tema, hvis du har valt en partner som har potensiale til å gjøre noe sånt så kan man vel kanskje takke seg sjæl…
      Jeg ville aldri dumpet noen på den måten….

    2. Jeg trodde ikke statistikken for å slå opp på digitale medier var så høy! Selv ville jeg aldri dumpet noen på den måten. Jeg synes det er feigt!
      Ha en fin dag : )

    3. Ja, faktisk! Eg fekk telefon fra ei venninna som spurte om ka so skjedde… Og vips va eg og eksen single… :p
      Ganske tragisk, men eg er glad det tok slutt då..:)
      (gledar meg forresten til eg får gevinsten min i posten!!;) … Tar det mykje lenger tid trur du!?…) -utolmodig-:p

    4. Det er utrlog feigt!! Skal man slå opp må man pokker meg vere mann(eller dame da xD ) nok til å gjøre det face 2 face!!
      Har aldri opplevd selv at noen har slått opp på facebook da og har ikke gjort det selv.
      Uansett hvor ille det er face 2 face så er det det som er det rette!

    5. HAHAHA!! Det er glede nav at så mange uansvarlige små-fjortisser har digitale løsninger tilgjengelig! Hihi! Nei men sånn alvorlig talt, det er en maksimalt umoden måte å gjøre det på.
      Eneste gangen det er greit er om man er nettkjærester eller har et dertil useriøst forhold, eller om man er i et øde område uten mobildekning på andre siden av verden og ikke skal hjem på de første tre årene. Da er det (under tvil) halvgreit. 🙂

    6. Uff, stort feigere kan man vel ikke bli? Man holdt på slik på barneskolen, slo opp via lapper i penalet og gjennom ei veninne… Den dagen jeg blir dumpa over nett, så får jeg hvertfall bevist en ting; Den mannen var virkelig ikke noe for meg!!

    7. Unasett hvor enkelt og mer lettvint det er å slå opp gjennom digitale hjelpemidler, så er dette feigt og dårlig gjort. En kort sms eller bytte av status på faceb. oppklarer jo ingenting, og når man gjør det slutt med noen har den andre nesten rett på å få vite hvorfor.. Å gjøre det face to face er mest rettferdig, og gir partneren sjansen til å stille spørsmål og få pratet ut 🙂

    8. Jepp ble nettopp dumpa på Facebook. Eller, for å si det sånn ; fant ut at samboeren min hadde fått ny samboer og jeg skulle ikke tilbake (vi bodde på forskjellige steder). Han er 36. Veldig modent.

    9. Neineinei, ikke lov! Det er ubehagelig, men har man engang vært forelsket og glad i et menneske bør man vise vedkommende såpass respekt at man gjør det ansikt til ansikt. Å bare endre status til “singel” er lavmål!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg