“Do it anyway…”

Går kveld var jeg gjest i et veldig hyggelig bursdagsselskap. Marianne fylte 30 år anywaykoppog ved middagsbordet holdt faren hennes en rørende tale. I talen hadde han lagt ved noen visdomsord på veien og jeg syntes de var så bra at jeg bare må legge de ut her…

Versjonen under er dedikert til Mor Theresa ettersom den ble funnet på veggen til Mor Theresas barnehjem i Calcutta. Det er vel ingen som vet hvem som faktisk skrev disse ordene på veggen men de er nå kjent som "Do it anyway".

Do it anyway….
People are often unreasonable, irrational, and self-centered.  
Forgive them anyway.

If you are kind, people may accuse you of selfish, ulterior motives.  
Be kind anyway.

If you are successful, you will win some unfaithful friends and some genuine enemies. mothertheresa
Succeed anyway.

If you are honest and sincere people may deceive you. 
Be honest and sincere anyway.

What you spend years creating, others could destroy overnight. 
Create anyway.

If you find serenity and happiness, some may be jealous. 
Be happy anyway.  

The good you do today, will often be forgotten. 
Do good anyway.

Give the best you have, and it will never be enough. 
Give your best anyway. 

In the final analysis, it is between you and God.  It was never between you and them anyway.

*****************************************************************************

Den opprinnelige og originale versjonen ble skrevet av Dr. Kent M. Keith i forbindelse med undervisningen hans. Han kalte det for de "The Paradoxical Commandments" og mente at dette var ord man burde bruke, og tenke på, i arbeidslivet.

The Paradoxical Commandments:

People are illogical, unreasonable, and self-centered.
Love them anyway.

If you do good, people will accuse you of selfish ulterior motives.
Do good anyway.

If you are successful, you win false friends and true enemies.
Succeed anyway.

The good you do today will be forgotten tomorrow.
Do good anyway.

Honesty and frankness make you vulnerable.
Be honest and frank anyway.

The biggest men and women with the biggest ideas can be shot down by the smallest men and women with the smallest minds.
Think big anyway.

People favor underdogs but follow only top dogs.anyway
Fight for a few underdogs anyway.

What you spend years building may be destroyed overnight.
Build anyway.

People really need help but may attack you if you do help them.
Help people anyway.

Give the world the best you have and you'll get kicked in the teeth.
Give the world the best you have anyway.

****************************************************************************

Hvilken versjon synes du er best?

Etter å ha lest begge to gang på gang sitter jeg igjen og tenker…
Når jeg tar meg selv i nakken og hever meg over andres misunnelse, gjør noe bra som ikke blir husket eller gir verden det beste jeg kan for så å bli sparket i trynet, så gjør jeg noe bra for meg selv og for andre. Selv om man er i ferd med å gi opp skal man alltid gi det beste av seg selv. Fordi man burde unne seg selv det. Å vike for andres misunnelse gjør deg svak. Stå for det du mener og stol på deg selv.

Nyt søndagen og sola. Det skal jeg…

***************************************************************************

2 kommentarer
    1. Hei Kjersti 🙂
      Takk for at du minnet meg på dette 🙂 Hadde en utrolig flott kveld, storkoste meg fra første sekund =D
      Vi sees snart, og hilse Andre!
      *Stor klem*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg