Bra at bloggere få si sin mening :)

Er det noen mennesker jeg ikke alltid forstår meg på er det filmkritikerne. Disse menneskene som får betalt for å se på film i arbeidstiden. Disse menneskene som har sett så mye film at de er forståsegpåere som skal tvinge sine meninger ned i halsen på deg fordi de er så kunnskapsrike.

De slakter filmer vi andre synes er hysterisk bra, kun fordi de ikke liker regissøren, at historien "ikke er overbevisnede nok" eller fordi de rett og slett ikke liker den type film. Det er vel ikke det beste grunnlaget?

Jeg liker å lese anmeldelser som har noe for seg, jeg. Uten at jeg sitter igjen og føler meg dum fordi jeg faktisk likte filmen som besserwisserne ga treningkast èn….

Hipp hurra for at man har innsett at bloggere er normale mennesker med normale interesser. Disse menneskene liker også å se film fordi det er underholdning. Ikke fordi de er sykelig opptatt av det. Det gir også anmeldelsene til bloggerne en helt annen mening enn filmanmeldelsene i VG og Dagbladet. Hipp Hurra!

realtransformermovie5
Filmanmelderne slaktet Transformers 2, men jeg elsket filmen. Er jeg unormal da? Nei, jeg tror ikke det…. Jeg er faktisk lei av anmeldere som pusser glorien sin og mener at de vet best.
Jeg vet selv best hvilke filmer jeg liker og jeg synes ikke det er kult at besserwissere forteller meg at smaken min stinker. Så det så.

3 kommentarer
    1. Men du skjønner, alle har forskjellig smak, og det er greit. Men det betyr ikke nødvendigvis at smaken er bra, og at det ikke går an å se objektivt på det.

      Filmanmeldere (hvertfall noen av dem) har peiling på hva som er bra film, og det har ingenting med hvor underholdende du selv finner den. Jeg syns mange av jentefilmene jeg liker er sinnsykt underholdene – men jeg innser samtidig at de ikke er _bra_.

      Samme går andre veien: Jeg har sett noen filmer som ikke interesserer meg i det hele tatt, men alikevel skjønner jeg at det er bra filmer. Smaken er forskjellig, men det fins likevel til en viss grad en fasit på hva som er bra film.

      Så ja, du vet selv hvilken filmer du liker. Du vet bare ikke hvilken filmer som er filmatisk bra, med virkemidler og musikk og ikke minst innhold som skal til for å gjøre en film virkelig bra.

    2. Og for å gjøre det klart, så var det på ingen måte meningen å provosere eller være slem i kommentaren min, jeg vil bare vise en annen side av saken 🙂

    3. Jeg er enig i det du sier. De ga Tropic Thunder èn og jeg fant den filmen hysterisk og bra og kunne ikke vært mere fornøyd 🙂 Jeg husker ikke eksakt hva de skreiv om filmen, men det var usaklig hvertfall. Filmen var jo bra og hvorfor de ikke likte den, skjønner ikke jeg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg