Hvorfor i all verden har vi sex?

I følge forskere ved the University of Texas kan vissnok årsakene til hvorfor vi mennesker har sex klassifiseres i fire hovedkategorier;

Fysiske grunner

  • Stressreduksjon
  • Sex er god trim og man føler seg bedre
  • Nysgjerrighet, både i form av partnere og posisjoner
  • Tilfredsstillelse
     

Emosjonelle grunner

  • Kjærlighet; vi mennesker har et indre ønske om å føle seg knyttet til noen
  • Formidling; Jeg ønsker å vise min takknemlighet
  • Spirituelle; Jeg ønsker å føle et sterkere bånd til Gud (?)
     

Motiverende grunner

  • Familiestiftelse; Vi ønsker barn
  • Sosial status; Jeg vil være populær
  • Hevn; Jeg har som hensikt å overføre en seksuelt smittbar sykdom
  • Skadende; Jeg vil avslutte forholdet
  • For å imponere andre; Jeg vil skryte til vennene mine
     

Psykologisk manipulasjon

  • Jeg ønsker lønnsøkning eller forfremmelse
  • Uegoistiske; Jeg vil at partneren min skal ha det bra
  • Som følge av usikkerhet; Selvtillit
  • Jeg ønsker oppmerksomhet; Jeg ønsker å føle meg bra
  • Press; Partneren min insisterte
  • Beskyttelse; For å sørge for at partneren min ikke er utro

 

Hva tenker du?
Er det noen andre grunner til at folk har sex? Man kan jo ha sex fordi det rett og slett er digg også. Selv om man verken blir tilfredsstilt eller mindre stresset, tenker jo jeg. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg