OM MEG

Bilde fra første episode av "Trekant" på NRK.
Bilde fra første episode av “Trekant” på NRK.

Mitt navn er Kjersti Antonsen, jeg er utdannet sexolog og er daglig leder og gründer av OuiOui.no
Jeg har bakgrunn som seksualrådgiver og sexolog. Jeg har tidligere besvart 3000 sex- og samlivsspørsmål årlig i tillegg til å ha vært fast skribent og kommentator i Magasinet Mann, på klikk.no og i Shape-up, i tillegg til å besvare spørsmål gjennom tjenestetorget.no. Jeg var også med i to episoder i første sesong av “Trekant” på NRK.

Etter å ha hatt en pause fra bransjen er jeg nå tilbake
Og det føles veldig bra å få være med og utgjøre en forskjell. Det er ingen tvil om at sunn og god sex løser opp stress og gir lengre lunte. Man blir både lykkeligere og freshere av å ha det godt med sin egen, og partnerens, kropp! Å sette av tid til egenpleie i en ellers så stresset hverdag er viktig. Arbeid, barn og sosiale aktiviteter tar opp mye tid i løpet av uken, når tok du deg rikelig tid til deg selv og/eller partneren sist?

Man trenger ikke lære seg Kama Sutra fra perm til perm, eller ha en loveswing i taket for å ha god sex! Men en engelsk undersøkelse viser at 85% av alle gifte par KUN bruker misjonærstillingen under samleie. Må jo si meg enig i at det virker en smule kjedelig For det er jo greit med en mellomting, eller hva? Uten at man trenger å investere så vanvittig mye penger eller tid i det, kan man ha fantastisk sex. Uten at det trenger å koste noe mer enn litt fantasi.

Sex på samme sted, til samme tid, med de samme stillingene blir fort vanvittig kjedelig. Når man kan stille klokka etter sexen har det gått for langt. Gjør noe med det da vel! En virkelig god elsker vil kunne ta initiativ til sex på nye og uvanlige steder, og til uventede tider. Hva med en kjapp en over kjøkkenbordet før dere går på jobb? Kan dagen starte noe bedre? Kom dere ut av soverommet og finn nye steder å nyte sex på.

På denne bloggen kan du lese om sex, nytelse og krydder i hverdagen
I tillegg kommer jeg til å kommentere aktuelle saker vedrørende sex og samliv i media. Dessverre er fortsatt sex et tabubelagt emne. Ungdom eksponeres for en negativ seksualitet gjennom mange kanaler (spesielt reality og sosiale medier) og det er dessverre fortsatt endel leger og helsepersonell som kvier seg for å snakke om sex. I bokhandelen finner man flere bøker om yoga og kanalisering* enn om sex og samliv og seksualopplæringen i skolen er ikke optimal. Det oppleves faktisk som litt krise og jeg håper og tror at jeg kan være med og snu dette.

Mine kunnskapsområder er blant annet; 

  • Ungdom og seksualitet
  • Seksualitet i parforhold og for de uten partner
  • Råd og veiledning om seksualitet for handikappede og syke
  • Opplæring av helsepersonell om seksualitet 
  • Råd og veiledning ved ereksjonssvikt
  • Bruk av erotiske leketøy

 

Husk alltid at å få tips til et rikere sexliv er flott, men at alt skal taes med en klype salt, bokstavelig talt. Det du leser kan være spennende krydder i hverdagen, men for mye krydder gjemmer smaken av de opprinnelige ingrediensene. Om du selv mener at du har et bra sexliv så har du det. Ikke la andre fortelle deg noe annet.

Jeg krysser fingrene for at du lar deg inspirere og engasjere av mine skriverier, kom gjerne med innspill, tilbakemeldinger og spørsmål!

Hilsen Kjersti 🙂

PS: Jeg har åpnet min egen butikk på OuiOui.no og jeg ønsker deg velkommen med på reisen. Gå inn på nettsiden og meld deg på nyhetsbrevet så mottar du tips og råd om hvordan du kan øke nytelsen og opplevelsen i samlivet. Og så kan du vinne sexleketøy. En gang i måneden trekker jeg en heldig person som får en litt ekstra hyggelig gave i posten.

 

Episode 5 i første sesong av "Trekant" på NRK
Episode 5 i første sesong av “Trekant” på NRK

 

 

​Kanalisering = få kontakt med døde mennesker
Trekant på NRK: ​Du kan se alle episodene her om du vil – de anbefales for vi alle har et og annet å lære om sex… 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg