Macrolinse og iPhone

Er du glad i å ta bilder? Jeg bruker kameraet på telefonen ganske hyppig og det er ikke mye som skal til for å få et litt annet perspektiv på ting.

Dette er et uredigert bilde av en litt sliten hestehov.

Og dette er hestehoven up close and personal…

For å komme så nært innpå trenger man en macrolinse. Jeg kjøpte min på ebay og den har vært verdt de få kronene det kostet.

Roser er mye mer spennende om man bruker macro, enn om man bare tar en vanlig bilde:

De samme rosene foreviget med en macrolinse:

I pakken med linser fulgte det også med en “fisheye” og en vidvinkellinse.

Linsene bruker jeg rett på telefonen min, de festes rundt kameraet på telefonen med en magnet. Det er begrenset hvor godt de sitter, men om man er forsiktig funker det helt greit.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg