Må ha det, bare må ha det…

“Boom boom Pow!” “Mermaids Dream”, “On the Beach” og “Glitter in the Air”. Fantastiske navn. Fantastiske farger. Fantastiske negelakker! Min pakke med nye Deborah Lippmann neglelakker er bestilt og nå venter jeg i spenning på å hente pakken på postkontoret. 

Etter å ha trålet “land og strand” rundt etter nye fortryllende herligheter gikk jeg ganske enkelt inn på nett og bestilte. For når jeg står i butikken og kikker på fargene som lyser mot meg så klarer jeg aldri å bestemme meg; “Hvilken farge skal jeg ha?” “Hvem er finest?” “Den vil jeg ha, nei den…. Nei, den der er kanskje enda litt finere?”  Problemet er at jeg har litt vanskeligheter med å bestemme meg. 

Det sier ihvertfall kjæresten min. “Du er så ubesluttsom” sier han. Bare fordi han spør om jeg skal ha noe å drikke og jeg svarer nei. Så ser jeg glasset hans med isbiter,  sitron og iskaldt vann. Og spør om å få en liten slurk. Det er jo ikke så rart. Man blir jo tørst når man ser et duggfriskt glass stå 30 cm unna. Jeg mener det er helt normalt. Han mener jeg er ubesluttsom.

Poenget er at jeg ikke er ubesluttsom når det kommer til neglelakker. Jeg forsøker bare å være kostnadsbevisst. For når en lakk koster nesten 200 kroner blir det fort mye penger om man har lyst på 10. Og 10 har man jo ikke råd til. Ihvertfall ikke på èn gang. Dermed må må velge og sette alle kriterier opp mot hverandre. Og det har man ikke alltid tid til når man er i butikken. Da synes nemlig personalet i butikken av man virker ubesluttsom. Derfor kjøpte jeg neglelakker på nett denne gangen. Jeg bestilte tre farger fra en norsk butikk.

De hadde ikke den jeg egentlig ville ha og det er jo typisk. Jeg har letet forgjeves etter “Stairway to heaven”, men har ikke funnet den i Norge og gikk derfor for en som lignet: “Glitter in the air” . Etter jeg hadde plassert bestillingen fant jeg ut at jeg ville ha “Starway to heaven” allikevel. Jeg søkte på Amazon.com og fant den. Og kjøpte den. Ubesluttsom? Nei. Målrettet vil jeg kalle det.

Etterpå kjøpte jeg en neglforsterker også. På Amazon. For det trenger jeg virkelig. Neglene mine er så flisete atte fy. Så alt i alt ble det fire nye neglelakker og en neglforsterker.  Og nå venter jeg altså på at de alle sammen skal lande i postkassa mi. Nå er det nok neglelakker for en stund. Men jeg må kanskje kjøpe “Good girl gone bad” også. Fargen er kul og jeg liker Rihanna. Og så har jeg snart bursdag. 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg