Deilig Panna Cotta

Jeg simpelten elsker Panna Cotta! Det er enkelt og lage og smaker fantastisk godt. Om du har lyst til å spise noe annet enn bare riskrem i jula kan jeg anbefale deg å teste ut denne italienske nydeligheten 😉

Dette trenger du:
4 ½ stk gelatinplater
2 stk vaniljestang
7 ½ dl kremfløte
2 ½ dl sukker

Frosne bringebær og litt sukker evt kun pasjonsfrukt (best!)

Slik gjør du:
1. Legg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter. Skyll de godt og klem ut vannet.
2. Snitt vaniljestangene på midten, skrap ut frøene.
3. Kok forsiktig opp fløte, sukker, vaniljestangen og innholdet i den. Ta det av platen, kjøl i vannbad og ta ut vaniljestangen. Rør inn gelatinen.

Hell blandingen i seks små former eller glass. Avkjøl minst 3 timer før servering. Etter at blandingen har kjølnet og stivnet legger du på frosne bringerbær, rørte jordbår (så det blir en saus) eller innmaten fra seks pasjonsfrukter.

Jeg synes pasjonsfrukt er best fordi den syrlig smaken gjør seg veldig godt med den søte fløtepuddingen… Yummi!

7 kommentarer
    1. jeg har en feeling for deg du hadde liket mitt utstyr som er like lang som underarmen din mmmm tenk deg det,du kan få den vis du vil

    2. Heei! : )
      Sponser du noen?
      I såfall kunne du tatt deg et titt inne på bloggen min, og om du har lyst kan du godt få sponse bloggen min. Jeg annonserer selvfølgelig for deg også på min sidemeny da : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg